ଭୁବନେଶ୍ୱର: ଗୋପାଳପୁର- ଦୀଘା କୋଷ୍ଟାଲ୍ ହାଇୱେ ପ୍ରକଳ୍ପ ଓଡିଶାର ବୈପ୍ଲବିକ ଉଦ୍ୟମଗୁଡ଼ିକ ମଧ୍ୟରୁ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ, ଯାହାର ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ ହେଉଛି ଓଡିଶାର କୋଷ୍ଟାଲ୍ ଅଞ୍ଚଳର ସଂଯୋଗକୁ ଉନ୍ନତ କରିବା। ଏହା ଚେନ୍ନାଇ- କୋଲକାତା NH-16ର ବ୍ୟାକଲ୍ପ ରୂପରେ ଦେଶର ପୂର୍ବ ଆର୍ଥିକ ଉନ୍ନତିକୁ ଅଗ୍ରଗତି କରିବ। ଏହି କୋଷ୍ଟାଲ୍ ହାଇୱେ ୩୪୬ କିମି ଦୈର୍ଘ୍ୟର ଯାହା ଗୋପାଳପୁର (ରମେଶ୍ୱର) ଠାରୁ ଦୀଘା ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଯୋଡ଼ିବ। ଏହାର ପ୍ରାୟୋଜନିକ ବିଭାଗ ମଧ୍ୟରେ ବିଭାଗ ୧- ରାମେଶ୍ୱର ଠାରୁ ରତନପୁର (୧୭୬ କିମି) ଏବଂ ବିଭାଗ ୨- ରତନପୁର ଠାରୁ ଦୀଘା (୧୭୦ କିମି) ରହିଛି। ଏହାସହ ଅତିରିକ୍ତ ସଂଯୋଗ ଭିତରେ ଧାମରାରୁ NH-16 (ଜମୁଝାଦି) ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ୬୭ କିମି ଅଲଗା ହାଇୱେ ସଂଯୋଗ ଦିଆଯିବ, ଯାହାର ମୋଟ ଦୈର୍ଘ୍ୟ ୪୧୩ କିମି ଅଟେ। ଜାନୁଆରୀ ୨୦୨୫ରେ ଏହି ପ୍ରକଳ୍ପର ପ୍ରଥମ ପାର୍ଶ୍ୱ (ରମେଶ୍ୱର ଠାରୁ ରତନପୁର) ପାଇଁ ଟେଣ୍ଡର ଜାରି ହୋଇଛି। ଏହାର ଆକଲନୀୟ ମୂଲ୍ୟ ୭୦୪୦.୪୩ କୋଟି ଟଙ୍କା ରହିଛି।
ଓଡ଼ିଶାର ପ୍ରାକୃତିକ ସୂନ୍ଦର୍ଯ୍ୟ ବର୍ଦ୍ଧିତ କରି ପର୍ଯ୍ୟଟନକୁ ପ୍ରଚାର କରିବ ଏହି ପ୍ରକଳ୍ପ। ଆର୍ଥିକ ଉନ୍ନତି, ନୂତନ କାର୍ଯ୍ୟସୂଚୀ ସୃଷ୍ଟି ଓ ଗ୍ରାମ୍ୟ ଅଞ୍ଚଳର ଉନ୍ନତି ସହିତ ଏହି ପ୍ରକଳ୍ପ ଆଗାମୀ ଦିନରେ ଓଡ଼ିଶା ପାଇଁ ଏକ ନୂଆ ଦିଗ ଦର୍ଶାଇବ। ଏହା ଭାରତମାଳା ପରିଯୋଜନା ଓ ପୁର୍ବୋଦୟ ଭାବନାର ଏକ ଅଂଶ। ସୂଚନାଯୋଗ୍ୟ ଯେ, ପ୍ରାକୃତିକ ଏବଂ ପରିବେଶ ଉଦ୍ୟମକୁ ସମ୍ମାନ ଦେଇ ନୂଆ ରୂପରେ ଗୃହୀତ ହୋଇଛି ଏହି ପରିକଳ୍ପନା। ଚିଲିକା ହ୍ରଦ, ବାଳୁଖଣ୍ଡ ବନ୍ୟଜୀବ ସଂରକ୍ଷଣାଳୟ ଓ ଭିତରକନିକା ପାର୍କକୁ ଏଡ଼ାଇ ନିୟମାନୁସାରେ ଅଲାଇନ୍ ବଦଳାଯାଇଛି।